Merevítő vonat

Hirdetés A Merevítő vonat Körvasút fejlesztése az első olyan vasúti beruházás, merevítő vonat Budapesten belül új megállókkal és sűrűbben járó vonatokkal az ingázók és a városban közlekedők érdekeit is nagymértékben szolgálja.
Ehhez kényelmes, pontos és sűrű járatokra van szükség, amelyek a városban megfelelő átszállási kapcsolatokat nyújtanak. A Déli Körvasút merevítő vonat keretében Kelenföld és Ferencváros állomások között a meglévő merevítő vonat vágány mellé egy, rövidebb szakaszokon két új vágány épül. A bővítésnek köszönhetően az elővárosi vonatok percenként indulhatnak majd, átszállás nélküli kapcsolatot teremtve az érdi, budaörsi és a környező budai agglomeráció, Budafok-Nagytétény, Kelenföld, az újbudai egyetemváros, valamint a Soroksári út térségével, a Népliget környezetével, Kőbánya-Kispesttel, Kőbánya felsővel és azon keresztül a pesti agglomerációval.
A meglévő két vágány mellé egy harmadik, egyes szakaszokon pedig egy negyedik vágány is épül annak érdekében, hogy a jelenlegi 2-ről óránként és irányonként 6—re növekedjék az elővárosi vonatok száma. A Déli Körvasút bővítésével három új megálló is épül, így teljesen új, eddig hiányzó közlekedési kapcsolatok jönnek létre az elővárosok, valamint budapesti városrészek között. A Déli Körvasút egyik új pesti megállója a Népliget lesz, ahol az M3 metróra lehet majd átszállni.
Az merevítő vonat kiviteli terveinek készítése elején elindult. A másik új pesti megállónál, Közvágóhídnál a déli HÉV-ekkel, illetve a belőlük fejlődő M5 metróval létesül közvetlen kapcsolat, a budai oldalon az Infoparknál készül a Nádorkert megálló, amely a gyorsan fejlődő környéket szolgálja ki. A tervezési munkákról Zádori Gyöngyi, a Speciálterv stratégiai igazgatója, műtárgyakért felelős projektvezető és Géczy Balázs, a Ring Mérnöki Iroda irodavezetője, a projekt vezetője tájékoztatta lapunkat.
Karakteres épületként jelenik meg a zajvédelem Elmondásuk szerint a projekt egyrészt a főváros és az agglomerációs vasúti közlekedésben lévő problémákat oldja meg, komoly lehetőségeket teremtve a jövő számára.
Gerincvédő - merevítő - állítható tartás segítő, felsőtestre - Bonzoportál | Budapest
Mindezek mellett a vasúti teherforgalom áteresztőképessége is javul és oldódik a jelenleg szűk keresztmetszetet jelentő Duna-keresztezés, hozzájárulva Magyarország versenyképességének növekedéséhez is. A város tömegközlekedését egészíti ki A nemrégiben nyilvánosságra hozott, a Budapest Fejlesztési Központ vezetésével készült Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia célkitűzése, hogy a bejövő vonalak kapacitásfejlesztése mellett a városon belüli kapcsolódási pontok száma is növekedjen.
Ezekről nagyobb gyakorisággal, jobb menetidővel akár több vonat is érkezhet, de ezt a többlet-vonatforgalmat az erősen kapacitáskorlátos Déli pályaudvar és a kétvágányú — jelenleg éppen háromvágányúra átépülő — Duna-híd, valamint kapcsolódó vonalszakaszai, amelynek tervezésében a Speciálterv Kft. A régi, két felszerkezet helyett három, teljesen új épül, tonnás acélszerkezeti elemek beemelésével a Dunáról. A Dunát keresztező kapacitás növekedésével lehetőség adódik arra, hogy új, átmérős viszonylatok alakuljanak ki, a bejövő vonatok ne terheljék a fejpályaudvarokat, merevítő vonat a városon átkelve egy ellenoldali elővárosi viszonylathoz kapcsolódjanak.
Ezzel egyidejűleg új vasúti viszonylatok indulhatnak, például a szintén fejlesztés alatt álló KÖKI és Székesfehérvár - Dél-Buda között. Összefoglalóan elmondhatjuk, megfelelő kapacitású vasúti vonalszakasz kiépítésével a kritikus szakaszokon a sebességkorlátozások megszüntetésével a menetidők csökkenthetők, valamint a jelenlegi 30 perces követési idők 10 percesre mérsékelhetők.
TGV Duplex – Wikipédia
A műszaki tervezést megelőzően széleskörű vasútüzemi vizsgálatot végeztünk, amelyhez felhasználtuk a ma legkorszerűbb, a vasútüzem valós idejű leképezésére alkalmas számítógépes szimulációs szoftvereket is.
Ezek segítségével és több változat vizsgálatával sikerült kiválasztani azt a megoldást, amely a legtöbb hozzáadott értékkel rendelkezik.
Ferencváros és Kelenföld vasútállomások közötti vonalszakasz műtárgyai A vasúti vonalszakasz jelenleg is külön szinten keresztezi a jelentős közúti forgalomú utakat a Duna mindkét oldalán: Gubacsi út, Soroksári út, Merevítő vonat út, Budafoki út, Szerémi út, Fehérvári út, Bartók Béla út.
A számos különszintű keresztezés miatt a vasút méter magas töltésen halad. A vasútfejlesztés keretében a meglévő hidak a Nádorkerti úti és Szerémi úti vasúti hidak kivételével merevítő vonat, továbbá az új vágányok átvezetésére új hidak létesülnek. Az új hídszerkezetek — a Merevítő vonat úti híd kivételével - merevítő vonat acélhidak; ívhidak vagy íves felső övű rácsostartók.
Bartók Béla úti vasúti híd A Bartók Béla út felett a meglévő két vágány négyre bővül, szélesebb sávot elfoglalva a Bartók Béla úti csomópontból.
Clapham Junction - három vonat percenként A Guiness rekordok könyvében bizonyára sokan találkoztak Clapham Junction nevével, mellette a sokkoló adat: napi áthaladó vonat. Ismerkedjenek meg élőben is a legendával — képriport a világ talán legforgalmasabb vasúti csomópontjáról! Clapham Junction kitüntetett helyet foglal el az angol vasúthálózaton: a Londontól délre fekvő, sűrűn lakott elővárosok kapuja ez a főváros felé.
Mind a merevítő vonat alatti közúti csomópont, mind a kissugarú ívben fekvő vágányok bonyolult geometriai helyzetet teremtenek. A négy vágányt két különálló, egymással párhuzamos, egyenes tengelyű hídszerkezeten vezetjük át, amelyek támaszköze 93 méter. A jelenlegi híd támaszköze több mint 67 méter. A tervezett új híd, bár szélesebb sávot foglal merevítő vonat a Bartók csomópontból, ugyanakkor lehetőséget biztosít egy élhetőbb városi tér kialakítására.
A merevítőtartó tartó és az acélívtartó zárt acél szekrények, négyszög keresztmetszettel. A híd teljes magassága több mint 17 méter. A függőleges síkú ívtartókat felső keresztkötések merevítik egymáshoz. Nádorkerti megállóhely A Nádorkerti megállóhely közvetlenül a meglévő Nádorkerti vasúti híd környezetében létesül.
Felkerült az első sínszál az új merevítő vonat hídra a Krímben híd, vasúti híd, építészet, vasúti, távlati, viadukt, épület, sínek, hosszú, egyenes, merevítő TGV Duplex — Wikipédia Merevítő vonat, Talán a legegyszerűbb útnak a vonatok térközének távolság a vonatok között csökkentése jelenti. Ezt egyre összetettebb jelzőrendszerekkel és nagyerejű fékekkel lehet megvalósítani fékút csökkentés. Ám ezeket a legfontosabb fővonalakon már alkalmazták a térközöket 3 percre csökkentették merevítő vonat TGV szerelvény között.
A meglévő merevbetétes vasúti hidat az új vágánygeometriának megfelelően azonos szerkezettel szélesítik. A megállóhelyen egy közép- és egy szélső peron épül, amelyek a Kelenföld irányában lévő hídfő mögött indulnak. A peronok megközelítése is innen történik, mind a liftekkel, mind a vasbeton szerkezetű lépcsőkkel.
Nádorkerti megállóhely A zajterhelés csökkentésére a megállóhely előtt és után is a vágányok fölé nyúló, integrált zajárnyékoló keretszerkezet épül, amelynek acéltartó-szerkezetei fogadják a vasúti felsővezeték-tartó szerkezeteket is.
Merevítő vonat megállóhely merevítő vonat az íves oldalfalú, integrált zajárnyékoló szerkezet folytatása, igazodva a megállóhely megnövekedett szélességéhez, valamint a megállóhely lefedési igényéhez. Nádorkerti megállóhely A megállóhely belesimul a több száz méter hosszú, integrált zajárnyékoló szerkezetbe az azonos szerkezeti rendszer alkalmazása miatt.
A város tömegközlekedését egészíti ki
Az integrált zajárnyékoló kereteket a vasúti hidak szerkezetétől merevítő vonat vezetik át, a keretállások külön alátámasztással rendelkező acélgerendákra támaszkodnak. Közvágóhíd megállóhely A tervezett megállóhelynél négy vágány létesül, a megállóhely középperonos kialakítású. A műtárgy szerkezeti kialakítását és méretét alapvetően határozták meg a hídszerkezeten és a híd alatt merevítő vonat megállóhelyre vonatkozó követelmények, kötöttségek.
Közvágóhíd megállóhely A műtárgy szerkezeti rendszere csaknem méter ferde merevítő vonat nyílású, egynyílású, ágyazat átvezetéses, alsópályás, otrotróp pályalemezes, íves-rácsos főtartós acél híd, integrált peronlefedéssel.
Az átvezetett négy vágány és két peron alatt két külön felszerkezet épül. Egy felszerkezeten tehát két vágány és egy peron kerül átvezetésre. Közvágóhíd megállóhely A főtartó ívek és a merevítőtartók zártszelvényűek. A merevítőtartót és az íves főtartót zárt szelvényű, hálós pénisz-erekciós eszköz rácsozás köti össze. Az integrált lefedés peremtartója, illetve a peremtartók között kialakított hálós rácsozás szintén zárt szelvényű elemekből áll.
Talán a legegyszerűbb útnak a vonatok térközének távolság a vonatok között csökkentése jelenti. Ezt egyre összetettebb jelzőrendszerekkel és nagyerejű fékekkel lehet megvalósítani fékút csökkentés. Ám ezeket a legfontosabb fővonalakon már alkalmazták a térközöket 3 percre csökkentették néhány TGV szerelvény között.